Wednesday 8 October 2014

CABARAN 6 : SUAMI LETIH BEKERJA?


Mari kita tengok apakah faktor-faktor lain yang mempengaruhi badan mudah letih & lesu:


1.      1. Pengambilan diet makanan yang tidak seimbang iaitu tidak mengandungai karbohidrat, protein, sayur – sayuran seperti dalam pyramid makanan.

          2. Kurang minum air kosong, lebihkan minum minuman manis memang tidak bagus untuk kesihatan badan terutamanya  untuk perjalanan darah dalam badan kita.

           3. Pembentukan sel darah merah yang kurang. Dalam system badann kita akan sentiasa beroperasi 24 jam, 7 minggu, dan 365 hari. Bayangkanlah tidak rehatkan. Jadi, sel-sel darah merah dalam badan perlu sentiasa diganti dengan pembentukan sel darah yang baru. Ini salah satu gelaja yang membuatkan kita sentiasa pening, letih dan lesu.
  
           4. Sentiasa dehidrasi. Badan yang sentiasa berpeluh dan banyak nutrisi hilang bersamanya, dan ia perlu sentiasa dibantu dengan bantuan vitamin dan banyakkan minum air.
  
          5. Sentiasa dalam keadaan tertekan. Badan kita akan mudah lemah dan tidak bertenaga dengan tekanan yang pelu ditanggung oleh otak dan badan kita.

          6. Kegemukan juga menjadi punca kita cepat letih dan lesu.

          7. Pekerjaa yang memenatkan. Pekerjaan yang banyak ataupun memerlukan lebihan tenaga    dari badan menjadikan kita mudah letih dan lesu, tambah pula kita tidak berehat dengan      secukupnya.

          8. Insomnia mempunyai masalah sukar untuk tidur malam.

          9. Pengambilan ubat-ubatan yang mengandungi dadah akan menjadikan kita cepat mengantuk dan lemah serta memaksa kita untuk berehat. 

          10. Pengambilan makanan segera dan makanan rapu/jajan yang berlebihan. Makanan segera hanya mengeyangkan kita untuk sementara waktu sahaja dan ia tidak memenuhi keperluan nutrsi yang diperlukan oleh tubuh kita.




KEBAIKAN ASAS SHAKLEE


1.  Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh
2.  Membantu seisi keluarga rasa lebih bertenaga
3.  Menguatkan sistem imun anda
4.  Membekalkan khasiat untuk kulit, rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat.

VITALEA IRON FORMULA

Merupakan   multivitamin  semulajadi yang mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh kita sebagai pelengkap nutrisi harian. Penyediaan makanan yang tidak sihat, diet tidak seimbang, sayur-sayuran dan buah-buahan yang tercemar dengan pesticides,menyukarkan tubuh kita memperolehi bekalan nutrient yang sepatutnya. Ini akan menyebabkan prestasi tubuh kita merosot sedikit demi sedikit tanpa disedari. Cara terbaik untuk memastikan tubuh kita dilengkapi dengan nutrient yang diperlukan ialah melalui pengambilan multivitamin dan mineral setiap hari, kerana ia dapat menampung mana-mana kekurangan vitamin dalam badan.

SUSTAINED RELEASE VITA-C 500MG

Satu tablet  vitamin C bersamaan dengan 7 biji setengah oren asli. Vitamin C Shaklee didatangkan dengan fungsi sustained release,di mana ia akan dilepaskan secara berperingkat mengikut masa demi memastikan vitamin C tersebut kekal dalam badan,kerana vitamin C merupakan vitamin larut air dan mudah musnah. Sangat penting untuk pembentukkan kolagen,sistem imun badan,bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit.

B-COMPLEX

Mengandungi 8 kumpulan vitamin B untuk memenuhi keperluan tubuh.Bertindak sebagai penjana tenaga (melalui tindak balas glukos) di samping memberi ketenangan pada tubuh.Di sebabkan itu, vitamin B merupakan vitamin paling utama dalam mengatasi kelesuan dan tekanan.Ia mempunyai elemen yang meningkatkan metabolisma,tenaga dan kesihatan otak serta  membantu kulit wajah kelihatan berseri dan tidak kusam.

 Itulah antara manfaat yang kita boleh dapat dari Set Asas Shaklee ni ye, apepun
makanan seimbang, aktiviti fizikal, amalan rohani, akhlak yang baik… adalah antara pilar-pilar dalam kesihatan yang unggul. Tidak boleh sama sekali meninggalkan asas-asas kesihatan yang baik ni. Tak boleh gantikan makanan seimbang dengan vitamin. Tak boleh gantikan senaman dengan vitamin. Apa lagi gantikan ibadah2 dengan vitamin. Tapi untuk bantu cukupkan keperluan tu kite perlukan vitamin menampung kekurangan nutrisi harian kita.





Info Pembelian Sebagai customer, anda layak untuk mendapatkan: i. Konsultasi PERCUMA secara berterusan selepas pembelian ii.Jadual Pengambilan Vitamin akan di berikan selepas pembelian di buat iii Penghantaran Shaklee Penang ,Shaklee Kedah , Shaklee Perlis ,Shaklee Perak , dan Seluruh Malaysia,Indonesia,China dan Taiwan juga servis COD Saya adalah Pengedar Shaklee Kepala Batas,Pengedar Shaklee Sungai Petani,Pengedar Shaklee Bertam ,Pengedar Shaklee Butterworh,Pengedar Shaklee Bukit Mertajam ,Pengedar Shaklee Seberang Jaya 

 ♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 924245] 
 ♥ Contact No : 016-4855790 
 ♥ Emel : nasriyah984@gmail.com 
 ♥ADD MY FB: https://m.facebook.com/Vitaminsuperb 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 
Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share 'Sharing Is Caring'

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to VITAMIN SUPERB
Designed by UMIESUEstudio 2015